De methode Rekenen voor praktijkonderwijs sluit aan bij de leerling die uitstroomt naar Arbeid maar ook bij de leerling die uitstroomt naar mbo niveau 1. We ontwikkelen een methode voor leerjaar 1 t/m leerjaar 4.

In het kort:
1. Thema’s: De methode is opgebouwd rond thema’s die nauw aansluiten bij de domeinen en de belevingswereld van de leerling. Elk thema biedt context en relevantie, waardoor rekenonderwijs niet alleen leerzaam maar ook interessant en praktisch toepasbaar wordt.
2. Vaste structuur: Binnen elk thema worden de rekenvaardigheden volgens een vaste structuur behandeld. Dit biedt leerlingen de nodige houvast en zorgt voor een gestructureerde, praktijkgerichte aanpak van het vak Rekenen.
3. Praktijkgerichte rekenopdrachten: Aan het einde van elk thema staat een rekenopdracht centraal, waarmee de leerling zijn of haar vaardigheden kan aantonen. Deze opdrachten kunnen dienen als bewijslast en worden opgenomen in het persoonlijke portfolio van de leerling.

Thema’s in de methode PRO Rekenen:
-              boodschappen doen
-              koken
-              klussen in huis
-              schoonmaken
-              planten en dieren verzorgen
-              goederen ontvangen en bestellen
-              voorraden beheren
-              fietsen repareren
-              textiel verzorgen
-              gasten ontvangen

---

Kennismaken?

Kim 1 033x vierkant Wil je meer weten over de methode voor PRO Rekenen? Neem contact op met de uitgever Kim de Bakker of plan direct een kennismakingsafspraak in.